Een avontuurlijk tournee... - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu Een avontuurlijk tournee... - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu

Een avontuurlijk tournee...

Door: Sanne, Manon, Carel, Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Koorschool St. Bavo

28 April 2013 | Nederland, Haarlem

Lieve thuisblijvers,

Zaterdagochtend hadden de kinderen vrije tijd met hun gastgezin. Er werd geshopt, souvenirtjes gekocht, de kerktoren beklommen (en dan papieren vliegtuigjes naar beneden laten vliegen!), en er werden nog een heleboel meer gezellige dingen gedaan.
De gastouders hebben alle kinderen zo een erg leuke ochtend bezorgd.

Om 15.15 kwamen de kinderen naar de Heilig Geist Kirsch. Er werd eerst alleen met ons koor gerepeteerd. Vanaf 18:00 kwam het Ulmer Spatz Koor erbij en werd er gezamenlijk gerepeteerd.
Het concert begon om 18:00 uur. Er was veel publiek op af gekomen, waaronder natuurlijk de gastgezinnen, maar ook een paar van onze eigen ouders uit Nederland. Heel leuk!
Er is erg goed en mooi gezongen. Iedereen was erg tevreden!
Na afloop gingen de kinderen met hun gastouders naar huis, waar ze lekker gingen eten en daarna slapen. Sommige ouders hadden andere leuke plannen. Zo was er een gastgezin dat de jongens meenam naar een basketbalwedstrijd. Heel bijzonder.

Het is inmiddels zondagmiddag. Vanmorgen hebben de twee koren samen de mis verzorgd in de Heilig Geist Kirche. Dat was goed, er werd mooi gezongen!
Daarna namen we afscheid van alle gastouders en van de dirigent met zijn gezin. We gingen om 11:30 uur met de bus richting Nederland.

Helaas verliep de terugreis niet zoals we hadden gehoopt.
Al na een half uur hadden we pech met de bus. Er was iets niet in orde met de koelvloeistof. De monteur arriveerde om 13:50 uur.
Hopelijk duur het niet lang meer voor we onze terugreis kunnen vervolgen. We kunnen u wel vertellen dat we supertrots zijn op de kinderen!! Ze kunnen heel goed teleurstellingen opvangen: eerst op de heenweg de films zonder geluid en nu het lange oponthoud. Grote klasse!

* * * UPDATE * * *

Op dit moment, het is nu 16:45 uur, rijden we gelukkig weer. We zitten in de buurt van Karlsruhe. Uit Nederland is er een bus vertrokken en volgens de planning gaat er een buswisseling plaatsvinden in de buurt van Frankfurt. Als wij in die bus zitten laten we de aankomsttijd zo snel mogelijk weten. Wij denken dat jullie er wel rekening mee moeten houden dat het diep in de nacht gaat worden.

Gelukkig hebben we het echt gezellig in de bus en straks gaan we lekker uit eten.

Lieve groet,

Sanne, Manon, Carel, Annemarie

• 28 April 2013 - 18:20

Carla:

Ha allemaal, wat een avontuur! Hele goede reis verder, en tot vannacht!!
    Groetjes, Carla

• 28 April 2013 - 20:07

Antoinette Haan:

Lieve allemaal,

Een heel erg goed vervolg van de reis! Fijn dat wij via de mobieltjes op de hoogte zijn gesteld. Ook fijn dat wij "waar ben je nu" weer kunnen lezen, want dat was een tijdje uit de lucht. Succes met alles en tot middernacht! Benieuwd naar alle verhalen en tot straks!!

Groetjes Antoinette