De herder met zijn schaapjes........ - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu De herder met zijn schaapjes........ - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu

De herder met zijn schaapjes........

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koorschool St. Bavo

03 Mei 2009 | Nederland, Haarlem

Deze week hebben wij verschillende missen meegemaakt waarbij steeds het-zelfde thema namelijk:de herder met zijn schapen.....
Deze preek hebben wij in verschillende talen aangehoord en kunnen nu constateren dat wij de herders van jullie kinderen (schaapjes) zijn geweest!!!!Dit hebben wij met heel veel liefde gedaan. Jullie kinderen hebben zich voorbeeldig gedragen, Ze zijn gegroeid in alle opzichten.
Deze week is voorbij gevlogen. De kinderen hebben wij van een andere kant leren kennen. Nu zal voor ons het afscheid moeilijk gaan worden en hopen dat ons thuisfront ons nu gaat opvangen.

Vanmorgen in een bomvolle kerk van de Friezen heeft het koor voor prachtige muziek gezorgd, alhoewel er wel wat meer bleke gezichtjes tussen zaten, was het muzikaal in orde. Het 6e couplet van het Wilhelmus was zeer ontroerend en maakte erg veel indruk.
Na de mis snel een kop koffie en in processie naar het St Pietersplein waar wij de Paus( in zeer klein formaat), achter zijn raam zagen verschijnen. Het allermooiste was, dat de paus het kathedrale koor toesprak dat hij onze muziek zo gewaardeerd had.Dit is echt het allermooiste compliment wat je kan ontvangen. De koorleden glommen van trots en wij ook.
Daarna was het tijd voor ontspanning in het park bij de Engelenburcht , en sorry ouders alle euro,s zijn uitgegeven. Ook dat hebben de kinderen geleerd, rekenen en onderhandelen. Alles is met zeer veel liefde gekocht!

Helaas was het afgelopen met zonnen en moesten wij snel terug naar de kerk waar de kinderen in een snel tempo zich om moesten kleden.
Na een kort repetitiemoment moest iedereen in processie naar de Sint Pieter. Het is een ervaring om over het plein te lopen waar iedereen met zijn camera klaar staat om het koor vast te leggen. Dus wie weet worden jullie kinderen nog beroemd, want ze zijn echt , wij overdrijven niet, gefotografeerd door duizenden mensen van over de hele wereld.

De mis werd gevierd bij het Cathedra-altaar in de St Pieter. Dit is echt een unieke plek. De kinderen zullen dit nooit meer vergeten.Normaal wordt deze viering gezongen door het koor van de St Pieter zelf, maar bij hoge uitzondering mocht ons koor daar zingen. De voorganger in de viering was de plaatsvervanger van de Paus(Kardinaal Comastri).

Na de mis waren wij uitgenodigd door de bisschop om te gaan dineren in ons bijna stam-restaurant waar wij allemaal een 4 gangen diner geserveerd kregen.

Na het diner in hoogtempo naar de bus en na een busrit terug in het hotel. Wij hopen nu dat de kinderen hun koffers aan het inpakken zijn. Dus lieve ouders wij gaan nu op controle, Jullie zien ons morgen gezond en wel op het Bottemanneplein.
Slaap lekker , hopelijk wij ook want de kinderen hebben heel wat in petto voor vannacht, dus niet schrikken van hun bleke snoetjes.
ciao
Mineke, Saskia, Manon; Annemarie

• 03 Mei 2009 - 23:00

Peter En Mimi:

Lieve herders (bij nachten),heel erg bedankt voor jullie goeie zorgen!!!
    Wat een prachtig verhaal.

• 03 Mei 2009 - 23:02

YVONNE BEEN :

GEACHTE ,IK WIL U ALLEN BEDANKEN VOOR DE FOTO'S EN AL HET GEBEUREN ,WAT ZICH IN ROME AFSPEELD ,IK HEB GENOTEN VANDE BEELDEN ,IK BEN DE TROTSE OMA ,VAN KELLY MAY HAGEMAN UIT GROEP 8 ,EN HOOP DAT JULLIE ALLEN ,VANDAAG MAANDAG WEER GEZOND EN WEL TERUG MOGEN KOMEN,GR YVONNE

• 04 Mei 2009 - 07:09

Marloes Stoute:

Lieve begeleiding,
    Heel erg bedankt voor alles wat jullie aan onze kinderen hebben meegegeven deze dagen in Rome.
    Ik denk dat dit herinneringen voor het leven voor hen zijn.
    Fam. Dooren, bedankt voor alle foto's, samen met de verhalen gaf dit aan ons een fantastish beeld van wat onze kinderen daar hebben gezien en gedaan.
    Nogmaals heel erg bedankt allemaal en ik zal blij zijn als ik jullie en natuurlijk Janneke straks weer kan begroeten.

Groetjes Marloes

• 04 Mei 2009 - 13:06

Véronique Kruyt:

Ik sluit mij aan bij Marloes. Wat een ervaring voor onze kinderen, heel erg bedankt voor jullie goede zorgen en mooie reisverslagen. Winnie en Leo bedankt voor het zo snel plaatsen van jullie foto's; samen met de verhalen hebben jullie de Romereis voor de thuisblijvers tastbaar gemaakt. Tot straks!