Nog 14 dagen........ - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu Nog 14 dagen........ - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu

Nog 14 dagen........

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koorschool St. Bavo

14 April 2009 | Nederland, Haarlem

Twee maanden geleden, op 6 februari werd er groen licht gegeven. We gaan met groep 7,8, senioren meisjes, senioren jongens en mannen naar Rome!
Waarom naar Rome?
In 2009 bestaat het bisdom Haarlem 450 jaar. Dit jubileum wordt op verschillende momenten gevierd en daar zal ook ons Muziekinstituut volop bij worden ingezet.

Als Muziekinstituut verbonden aan de hoofdkerk van het bisdom (de Kathedraal) maken we onderdeel uit van een Wereldkerk die bestuurlijk haar zetel heeft in Rome. Daar woont en werkt de Paus en van daaruit worden 850 bisdommen wereldwijd aangestuurd. In totaal behoren ruim 1.2 miljard mensen tot de R.K. Kerk, waarvan dus Rome het centrum is. Maar los van dit ‘R.K. Hoofdkantoor’ is Rome ook de hoofdstad van Italië en een prachtige stad vol kunst en cultuur, kortom een ideale setting om ons als Instituut muzikaal te kunnen presenteren en te genieten van alles wat deze geweldige stad te bieden heeft.

Vanaf februari is iedereen al druk bezig om de financiën rond te krijgen. We kunnen terug kijken op een spectaculaire veiling en niet te vergeten de sponsor-loop waar jong en oud rondjes om de Kathedraal heeft gelopen. Op dit moment worden er ook nog kaarten verkocht met afbeeldingen van de Koorschool leerlingen in de Kathedraal. Het wachten is nog op de verjaardagskalender, en het Koorschool Kookboek.

Deze laatste 14 dagen wordt de druk om het complete programma tot in de puntjes geregeld te hebben alleen maar opgevoerd. We zijn er druk mee!

De kinderen van groep 7 en 8 hebben zich al verdiept in hetgeen Rome allemaal te bieden heeft. Er is gewerkt aan presentaties, er zijn prachtige historische gebouwen nagemaakt en er zijn lezingen gegeven.
Iedereen zelfs de senioren en mannen en ook de ouders krijgen de nodige informatie zodat iedereen met de nodige kennis Rome binnen komt.

Vanaf woensdag 15 april wordt er regelmatig informatie op deze site geplaatst en de stukjes worden door de leerlingen/koorleden geschreven. Ook proberen we foto's toe te voegen, zodat het een leuk reisverslag gaat worden
Iedereen kan op de geschreven stukjes reageren, maar dan wel met naam want anoniem is zo anoniem..
We zijn benieuwd of deze vorm van verslag u ook zo aanspreekt, zodat we in de toekomst dit vaker kunnen doen.

Groetjes,
Annemarie van Zoest