Toch nog een verslagje! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu Toch nog een verslagje! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu

Toch nog een verslagje!

Door: koorschoolhaarlem

Blijf op de hoogte en volg Koorschool St. Bavo

17 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Het verhaal dat eerder op deze avond geschreven was, was op miraculeuze wijze verdwenen, dus daarom nu nog een poging om het te herschrijven. Nu iedereen weer een beetje bijgekomen is van de gigantische teleurstelling van het voetbal, liggen alle kinderen zoÂ’n beetje braaf in hun bedje en proberen te slapen.

Vandaag zijn we vroeg opgestaan, in uniform ontbeten en vlug richting bus gegaan. Het weer leek iets minder zonnig dan gisteren, maar dat werd in de loop van de dag wel beter. Naar Gent was iets langer rijden dan naar Brugge, maar gelukkig hoefden we minder lang te lopen naar de kathedraal! De St. Baafs Kathedraal was enorm en de kinderen waren echt onder de indruk. Behalve de mooie beelden en mooie versieringen die bij de kerk horen waren er ook veel moderne kunstwerken te zien en die combinatie was heel speciaal. Na een korte repetitie begon de mis en ondanks dat er wederom hier en daar wat oogjes moeite hadden om open te blijven, deden de kinderen het goed en klonk het erg mooi! Vlak voor de mis had de leiding nog een verwoede poging gedaan om flyers rond te delen en mede daardoor zat ook dit recital weer goed vol. Net als gisteren was er helaas ook nu geen piano, maar iedereen is zo flexibel dat het met orgel ook geweldig klonk.

Na het concert kregen we nog een kleine rondleiding door de kathedraal. Een paar kinderen verheugden zich al dagen om het beroemde ‘Lam Gods’ van De gebroeders van Eijk te zien. Helaas was dit bijzondere schilderij nog niet toegankelijk en moesten we het doen met een replica. Morgen gaan we Gent weer in en hopelijk kunnen we het nog bekijken! De rest van de middag is in één woord samen te vatten: zwembad. Onder de oplettende ogen van de leiding op de plastic stoelen hebben de kinderen zich prima vermaakt in het golfslagbad, de glijbanen en de tunnel des doods. Na het zwemmen was het snel omkleden en klaarmaken voor het diner in de ‘Kids Corner’. Dat kon natuurlijk allemaal niet te lang duren want om 20:45 was het tijd voor voetbal! Iedereen zat volledig uitgedost te kijken, verdeeld over drie bungalows. Heel veel (ook de mannen) waren langsgeweest bij manicure Annemarie en overal waren prachtige oranje, of zelfs rood-wit-blauwe nagels te zien. Bovendien is er nog hard gerepeteerd met de Voetbal Party CD dus dat kon niet meer stuk! Helaas is het allemaal niet goed afgelopen en zat iedereen met een beteuterd gezicht tv te kijken. Met het zinnetje ‘Het is maar een spelletje’ werd iedereen naar zijn eigen huisje gestuurd, waar nu als het goed is alles echt stil is. Ondanks deze zware teleurstelling (voor sommigen) kunnen we nu al terugkijken op een zeer geslaagd tournee! Morgen nog een dagje Gent, een rondvaart en (eindelijk!) shoppen, en dan richting het Haarlemsche. Blijf ons volgen, wie weet verschijnt er onderweg nog een update!

• 18 Juni 2012 - 09:48

Ria, Moeder Carlijn:

Leuk om het koor zo te volgen als aanvulling op Carlijns telefoontjes.
    Gezellig thuisreis!
    Ria

• 21 Juni 2012 - 18:02

"historicus":

het Lam Gods, niet van Michelangelo maar van de gebroeders Van Eyck - kunst van eigen Gentse bodem ....