Sint Pieter, strand en een héél bijzonder concert - Reisverslag uit Rome, Italië van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu Sint Pieter, strand en een héél bijzonder concert - Reisverslag uit Rome, Italië van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu

Sint Pieter, strand en een héél bijzonder concert

Door: Saskia en Marieke

Blijf op de hoogte en volg Koorschool St. Bavo

04 Mei 2015 | Italië, Rome

Zondagochtend was het heel vroeg dag, want we moesten om half negen aanwezig zijn in de Sint Pieter. Om 6 uur maakten we de kinderen wakker en we werden begroet door aan een stuk door slaperige hoofdjes. Maar eigenlijk mogen we niet klagen want wie echt vroeg moest opstaan was juf Annemarie die om 4.15 uur de taxi nam naar het vliegveld, ze is in de nacht van zaterdag op zondag oma geworden van haar eerste kleinzoon Huib! Hoewel we natuurlijk heel erg jammer vinden dat ze weg moest, is het wel heel erg bijzonder we zijn heel blij voor haar en voor haar familie.

Eenmaal wakker stond er een ontbijtpakket én een lunchpakket voor ons klaar en in de bus mochten we – in toog en superplie – ontbijten. We parkeerden in de garage onder de Sint Pieter en liepen via een bijzondere achteringang, waarbij we het huis van paus Franciscus nog zagen, richting de Sint Pieter. Binnen stelde iedereen zich op en werden we verrast door de enorme groep pelgrims en ouders. Dat was erg leuk!
De mis verliep goed en na de mis kregen we in groepen een rondleiding door de Sint Pieter, de kinderen (en ouderen) keken werkelijk hun ogen uit.

Na de Sint Pieter was het logistiek voor gevorderden maar het is gelukt om uiteindelijk in drie verschillende groepen uit elkaar te gaan (met maar twee bussen). Met de kinderen (en een paar oudere senioren) gingen we heerlijk naar het strand. De kinderen verlangden er al naar sinds we uit het vliegtuig stapten en de warmte voelden. Hoewel de wind wat fris was hebben de kinderen heerlijk gezwommen en gespeeld. We hadden bijna een privé strand dus ze konden zich heerlijk uitleven. Na nog een ijsje zijn we terug gereden met de bus naar het hotel.
Ondertussen hebben de oudere senioren zich vermaakt in de stad en de Bavo Cantorij bereidde zich voor op een heel speciaal concert waarvan zij (en wij ook allemaal niet) tot het laatste moment niet wisten wáár het zou zijn en vooral, wie het publiek zou zijn. Uiteindelijk bleek dat zij een privé concert mochten geven voor paus Benedictus bij zijn huis in de Vaticaanse tuinen. Toen zij eenmaal terug in het hotel waren genoten wij volop van al hun bijzondere verhalen! Dit was zeker een concert dat zij nooit meer zullen vergeten.

’s Avonds hadden de kinderen een beetje vrije tijd, na het eten (boontjes, vlees en vooraf, zoals elke avond, eenvoudige maar lekkere pasta). Het was aan de kinderen goed te merken dat ze de middag vrij hadden gehad, want het slapen ging iets minder braaf dan de vorige avond, maar uiteindelijk lag iedereen lekker in zijn of haar bed te slapen.
Op moment van schrijven (we kunnen het pas plaatsen als we internet tot onze beschikking hebben), is het koor aan het inzingen in de Sant’Ignazio di Loyola. De gebruinde hoofdjes lijken er uitgeslapen uit te zien :-)

Ouders die dit lezen, reageer vooral, want alles wordt voorgelezen in de bus en de kinderen genieten daar heel erg van!

• 04 Mei 2015 - 16:46

Manon:

Bedankt voor het leuke verslag!!
    Fantastisch dat Annemarie oma is geworden!
    Wel jammer dat ze nu het tournee met jullie niet kan afmaken. Maar volgens mij redden jullie het hartstikke goed met elkaar.
    Terwijl het hier in Haarlem gisteren vrijwel de hele dag regende, hadden jullie met de kinderen een heerlijke middag op het strand. Wat een verschil, hè. ;-)
    Ging de hoogmis goed vanmorgen?
    Heel veel succes vanavond met het concert! Groetjes, (juf) Manon.

• 04 Mei 2015 - 16:54

Familie Thomas:

Dank voor de leuke update! Wat een ervaring voor de BC!! Heerlijk dat het strand uitje zo'n succes was. Straks weer een bijzonder concert in Trastavere. Voor ons dit X een 'thuiswedstrijd'. Ook nog op de voorpagina v het Haarlems Dagblad. En terecht: jullie doen het fantastisch!! Veel liefs voor Lindy xxx familie Thomas

• 04 Mei 2015 - 17:12

Per En Esje :

We genieten van al jullie prachtig concerten, in al die mooie kerken!
    Het hoogtepunt was voor ons de ave Maria in de sant'ignazio.
    Wat was dat mooi echt fantastisch.
    Groetjes en dikke knuffels en kusjes aan Fien L

Per en Esje

• 04 Mei 2015 - 17:29

Thom En Claudia Ouders Van Ruben:

Hallo Allemaal,
    Wat een leuk verslag! We beleven vanuit Nederland jullie tournee volop mee. Samen met andere ouders hebben we een whatsappgroep waarin we alle foto's en filmpjes plaatsen die we van ouders in Rome binnenkrijgen. We zijn zo ontzettend trots op jullie allemaal. We genieten volop mee. Ik ben benieuwd naar de foto's van vandaag met jullie bruine koppies. Ruben...Quinty sjeest volop door het huis en is heel ondeugend. Wat zal ze blij zijn als je weer thuis bent. Dan kan ze weer lekker met jou spelen en knuffelen. Nou dag allemaal. Dikke knuffel voor Ruben en Romy. Liefs, Thom en Claudia
    Ps.Annemarie van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleinzoon

• 04 Mei 2015 - 17:40

Bas Van Goor:

We wisselen het bijwonen van concerten af met de eerste kennismaking met Rome en beiden vallen niet tegen

• 04 Mei 2015 - 17:45

Nitzi:

Jullie maken toch van alles mee.....ijs, paus en weder dienende! Geweldig om zo toch bij jullie om het hoekje mee te kijken. En we dachten al die tijd : wat een enorme planning.......hadden niet meegekregen dat er ook een oma-schap bij zat. Juf Annemarie en familie : van harte gefeliciteerd!
    Straks zullen we aan beide kanten ( Rome en Haarlem/Zwanenburg) aan elkaar denken en stil zijn,,,,, 4 mei, zeker in deze tijd goed om te beseffen dat vrijheid niet vanzelfsprekend is.
    Geniet zeker morgen verder van deze geweldige tournee. En Abbi, heb je al reacties op je petje gehad?
    Veel liefs van Juanita en Liesbeth

• 04 Mei 2015 - 17:45

Bas:

Vanavond richting Trastevere voor ongetwijfeld weer een zeer bijzonder en geweldige ervaring. KK jullie klinken in deze omgeving als nooit tevoren. Tot Straks Hidde! groeten van Ingeborg, Emma en bas.

• 04 Mei 2015 - 17:51

Lida En Wolf:

Dag lieve mensen,

Wat een bijzondere concerten en veel cultuurgenieten, Trevor het is natuurlijk even wennen wat je s avond op je bordje krijgt (heb je al je haverkoeken van de bio bakker al Op, die we in noodgeval in je koffer hebben gedaan :)
    Warme omhelzing

Lida Wolf en Raven je grote broer die vanavond een vioolconcert geeft:)

• 04 Mei 2015 - 18:18

Maarten, Maudy En Aniek:

Wat fijn om te horen dat jullie het zo goed hebben! Wij genieten vanuit Duitsland in volle teugen mee. Jasper, je staat op de voorpagina van het Haarlems Dagblad! We kregen dit artikel van onze lieve vrienden die wel in Haarlem zijn. We zijn super trots op je en we kijken uit naar alle mooie foto's.

Aniek is trots op je omdat jij in een vliegtuig bent gegaan.

Groetjes aan alle koorleden en de leiding. Zet 'm op!

• 04 Mei 2015 - 18:19

Maarten, Maudy En Aniek:

En natuurlijk van harte gefeliciteerd voor oma Annemarie!!!!

• 04 Mei 2015 - 19:21

Arda:

Lieve schatjes (en ook de grote koorleden natuurlijk

• 04 Mei 2015 - 20:21

Caroline En Felix:

Wat leuk om ook vanuit Valencia via de verslagen en foto's te kunnen meegenieten van julISKANDER! venissen in Rome. Veel succes morgen met het concert en daarna lekker naar de Vaticaanse tuinen met prachtig weer. En natuurlijk speciale groeten aan Danae en Iskander van
    Caroline en Felix

• 04 Mei 2015 - 20:23

Caroline En Felix:

...jullie belevenissen ....

• 04 Mei 2015 - 21:13

Felix:

Hoi Lucas, leuk concertje gister. Ik heb een grappig soort lichtgevend helikoptertje gekocht. Ik zie je vandaag.

• 04 Mei 2015 - 23:08

Igor, Natascha En Nikita Meijer:

We hebben jullie gezien op de webcam van de St Pieter toen jullie het plein op liepen! Wat zag het er geweldig uit. Gelukkig is het internet goed in Rome en ontvangen we veel foto's van jullie reis (bedankt aan alle ouders die denken aan de thuisblijvers). Wat een ongelofelijke ervaring is dit voor jullie. Demyan we zijn zo trots op je (jullie!) en we hopen dat je het heel erg naar je zin hebt. Jullie stonden trouwens vandaag op de voorpagina van het Haarlems dagblad! Nikita had ook heel erg graag bij jullie willen zijn maar ter compensatie kan ze inmiddels zelf al goed gummi beertjes maken.

Nog veel plezier en tot woensdag!

liefs
    Natascha, Igor en Nikita

• 04 Mei 2015 - 23:25

Kay En Judith (opa En Oma Van Fien Van L):

hier vanuit Frankrijk genieten we heel erg mee met jullie fantastische reis !wat een belevenis en wat hadden we dit graag gezien en gehoord,maar ik denk dat we als we straks allemaal weer thuis zijn er heel veel foto,s te bekijken zullen zijn!en wat leuk,zo,n strandmiddag er tussen door...

• 05 Mei 2015 - 00:24

Antoinette Haan:

Vandaag kregen wij na de 2 minuten stilte een telefoontje van Roeline, de moeder van Zafra. Zij vertelde ons thuisblijvers dat jullie zo prachtig gezongen hadden. Jammer Rosalie, dat wij het eerste telefoontje net gemist hadden, maar nu weet je dat wij Roeline gesproken hebben. Heel veel liefs vanuit Haarlem xxx, geniet nog de komende dagen en een felicitatie voor oma Annemarie als zij dit leest! p.s. vandaag nog twee keer langs het huis van de bisschop gevaren in Haarlem. Ik zei steeds paus, maar dat komt denk ik door jullie. Antoinette en Arthur

• 05 Mei 2015 - 00:35

Paul En Janey:

Hallo allemaal en in het bijzonder Yorick,
    Wat hebben wij genoten van jullie concert in de Santa Maria de Travestere. We vonden het een zeer toepasselijke requiem: verdriet, maar ook hoop klonk er zo mooi in door. En tijdens het ave Maria na de toespraak van prins Jaime zag ik enige traantjes bij de priesters en andere geestelijken. En wat goed dat jullie het 6e couplet van het Wilhelmus kennen.
    Yorick de Roma-pet staat je super! Geniet nog van de komende dagen in Rome, wij doen het ook! Wij hebben vanavond met de ouders die toch in het kielzog van de kinderen mee wilden gaan, het restaurant een beetje op zijn kop gezet. Nee hoor grapje.

Liefs,
    Paul en janey

• 05 Mei 2015 - 06:50

Arda:

Nog een keer proberen...Het vorige mailtje kwam maar gedeeltelijk door. Dus: goeiemorgen allemaal en speciaal Romy en Ruben en... nouja iedereen dus. Jullie zijn waarschijnlijk alweer actief in het hotel? Ik ben zoooo benieuwd naar alle verhalen en foto's! Spreekt er al iemand een beetje Italiaans?? En is het ijs in Italië nog lekkerder dan thuis??
    Fijn, dat jullie zo'n lekker weer hebben en het allemaal zo goed gaat.
    Vandaag is Bevrijdingsdag, dus een extra speciale dag.
    Geniet nog volop allemaal en.....tot morgenavond!!!!
    Heel veel liefs en knuffels.
    Ciao tutti,
    Arda

• 05 Mei 2015 - 07:07

Densi :

Goede morgen iedereen chris

Jullie hebben al ontbijt gehad en staan weer klaar voor een spannende dag . Geniet ook van het weer daar want hier is het nat en koud.
    Dank voor alle foto's. .! ! We kunnen niet wachten op jullie verhalen en de volgende foto's. .

Warme groeten aan iedereen
    En een dikke peluk aan Chris
    Van Axel en Densi.

• 05 Mei 2015 - 09:38

Kees, Claudia En Rosa (met Gebroken Been):

Lieve allemaal,
    Oma Annemarie, van harte gefeliciteerd!
    Wat een supertournee! Gelukkig hebben we al jullie concerten en missen kunnen bezoeken, behalve de privetuin natuurlijk. Jullie verkeren in topvorm en jullie harde werk komt zo welluidend tot uitdrukking dat het vaak vechten is tegen de tranen. Dappere solo's in uitpuilende kerken. Onvergetelijk allemaal. Het Ave Maria voor de dodenherdenking was heel indrukwekkend! Ga zo door! We zijn trots op jullie. Dikke knuffels en kus voor Blanca van je fans!

• 05 Mei 2015 - 10:22

Tineke Idsinga:

Hallo allemaal,ik heb genoten van het verslag,van Danielle krijg ik foto.s en video,s doorgestuurd,ik geniet mee en respect voor alle begeleiders,om dit allemaal in goede banen te leiden.
    Camiel heeft het waarschijnlijk helemaal naar zijn zin,elke avond pasta,Cedric mist je erg.
    Vandaag nog een fijne dag allemaal,groetjes en dikke knuffel voor Camiel
    Oma

• 05 Mei 2015 - 10:41

Marie-José:

Hoi allemaal,

als eerste, Annemarie, van harte gefeliciteerd met je kleinzoon
    Wat een ervaringen weer, en vooral voor de BC, heel speciaal.
    Jullie foto op de voorpagina van het HD en het stukje in de krant waren een leuke verrassing voor ons . Samen met jullie reisverslagen krijgen wij (thuisblijvers) ook een heel klein beetje idee van jullie belevenissen, al kunnen we niet wachten om deze live te horen, als jullie dan tenminste nog stem over hebben :-)
    Geniet van deze tournee (hij is waarschijnlijk wel supervermoeiend, maar het zijn belevenissen die je nooit meer vergeet) en tot morgenavond.
    Marie-José

• 05 Mei 2015 - 10:42

Henk, Papa Van Jenta, Man Van Riemke:

Dank voor het hartverwarmende verslag! Felicitaties voor juf Annemarie en familie met kleinzoon Huib.
    Hier in Haarlem herfstige storm en hagel verwacht, morgen klaart het met jullie wederkomst hopelijk weer op... Jullie zijn nu wereldberoemd in heel Haarlem, met de pontificale foto op de voorpagina vh HDagblad!
    Geniet nog van de mooie Vaticaanse tuinen; Jenta, kan jij niet onder je toog wat palmbomen meesmokkelen? :-)
    Allemaal hartelijke groeten en voor Riemke en Jenta een dikke zoen van
    Papa Henk

• 05 Mei 2015 - 11:40

Constance (mama Van Kian):

Wat een onvergetelijke ervaringen voor ons allemaal!
    Dank voor de verslaggeving, de prachtige concerten, de goede zorgen; we genieten met volle teugen! Genieten jullie nog maar heerlijk van de laatste uren in het schitterende Rome, dat doen wij ook... Ki; tot morgen in Haarlem & een dikke knuffel van Flynn!

• 05 Mei 2015 - 12:37

Frans En Willemijn (ouders Geerte):

Lieve Peer, zat je nou te gapen tijdens het requim van Fauvre? Je loopt toch niet over 's nachts? Denk er aan, Twee ons groente en twee ons fruit! Groeten van pap en mam

• 05 Mei 2015 - 12:40

Allison En Maarten:

Het zien van het koor, je eigen kind!, en bekenden in al deze prachtige kerken in Rome heeft dit reis zeer bijzonder gemaakt. Inderdaad, het koor klinkt mooier dan ooit, en het is onmogelijke te zeggen welke mis of concert het mooiste was. Naomi, je broer vroeg hoe het ging met je?

Is het een idee om alle foto's en video's te delen als iedereen weer thuis is? Het blijft lastig altijd mooie foto's te maken rond de missen e.d. ;)

Liefs, Allison, Maarten, en een beetje Jack

• 05 Mei 2015 - 14:26

Jeroen:

Hoi Luc en Guus,
    Wij hebben hier kletterende regen met onweer en windkracht 8. Maar wij zitten lekker droog onder de tent in de kajuit. De boot heeft nog nooit zo geschommeld!
    Nog veel plezier!
    Liefs van Roxane, Nathalie en Jeroen

• 05 Mei 2015 - 15:11

Mevr. Kamp:

hallo juf Saskia, ook wij kijken en genieten mee met jullie Rome reis. Wat een pracht ervaring. Op de voorpagina van de krant staat een grote foto van de kinderen. Na een warme zonnige ochtend kwam er plots een enorme plensbui, inmideels schijnt de zon weer en waait het heel hard. Zo direkt komen je twee meisje Noyanna en Amber een nachtje slapen en we gaan ze lekker vertroetelen. lieve schat, tot snel. Mam

• 06 Mei 2015 - 08:39

Ingrid En Martijn :

Hele leuke verslagen om te lezen!
    Duidelijk een super goede sfeer en een geweldige en onvergetelijke ervaring voor iedereen.
    Volg jullie verrichtingen met veel bewondering en plezier.
    Ben ook wel weer heel blij dat je vandaag weer thuis komt TD, weer samen lekker trainen..
    Laterrrrrrr..