Ciao Roma! - Reisverslag uit Rome, Italië van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu Ciao Roma! - Reisverslag uit Rome, Italië van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu

Ciao Roma!

Door: Annemarie, Marieke en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Koorschool St. Bavo

02 Mei 2015 | Italië, Rome

Cappuccino en een cornetto, als we nog twijfelden kunnen we nu aan het ontbijt merken dat we écht in Rome zijn!

De eerste dag van de tournee is werkelijk perfect verlopen, precies volgens de planning. Vanaf het moment dat we aan het Bottemanneplein in de bus stapten was de sfeer super!

Eenmaal op Schiphol moesten alle kinderen zelfstandig inchecken, wat sommigen best wel spannend vonden. Uiteindelijk is het met behulp van de lieve stewardessen helemaal goed gegaan en alle koffers kwamen in het vliegtuig terecht.

Groep 7 heeft bij de gate nog een mini concertje gegeven voor een paar Amerikaanse toeristen, en dat vonden ze 'wonderfull' en 'cute'.

De reis is goed verlopen met hier en daar wat turbulentie en op het vliegveld hadden we snel de koffers en konden we de bus in voor een tour langs de highlights. In de bus van groep 7, 8 en de eerstejaars senioren is er een sightseeing tour gedaan. Marieke heeft een heel enthousiast verhaal verteld over alles wat ze wist van Rome. Bijvoorbeeld over een ronde tempel die heel bijzonder was, omdat hij oud is. En rond.

Terwijl de bussen rondreden in Rome hebben Annemarie en Carel in het hotel de kamers alvast ingedeeld zodat iedereen snel een sleutel kreeg.
Na een 3 gangen diner is iedereen uiteindelijk gaan slapen. Vanuit de deuropening kun je zo je bed in stappen.

De volgende dag (zaterdag) kon iedereen rustig wakker worden. TIjdens het ontbijt hebben voor de jarige Anna Sophie gezongen.
Daarna zijn we met de bus vertrokken naar de Sint Jan van Lateranen. Na een repetitie heeft het koor een fantastisch optreden laten horen.

Eenmaal uitgezongen zijn we meteen door gereden naar Santa Maria dell' Anima. Ook daar is eerst een korte repetitie gehouden. Daarna had iedereen lekker een uur om door Rome te wandelen, wat souvenirtjes te kopen en te genieten van een heerlijke gelato.

Nadat alle hoeken en gaten waren bekeken van het kleine binnenplein van de kerk kon eindelijk de mis beginnen. Ook hebben we gemerkt dat 1 wc voor een heel koor wel wat weinig is.

Na de mis zijn we terug gegaan naar het hotel. We kwamen iets later aan dan gepland. Na het eten zijn alle kinderen meteen naar bed gegaan.
Morgen is het weer heeeeeeel vroeg dag.

• 03 Mei 2015 - 00:50

Thom En Claudia :

Hè wat fijn dat er een teken van leven is. Het klinkt allemaal hoed en gezellig. We zijn supertrots op jullie allemaal en kijken uit naar de volgende verslagen.
    Liefs,
    Thom en Claudia
    Zeeeer trotse ouders van Ruben Schreuder

• 03 Mei 2015 - 00:52

Claudia :

Hoed is natuurlijk goed;-)

• 03 Mei 2015 - 05:46

Henk Van Benthem, Man V Riemke, Papa V Jenta:

Geweldig om mee te kunnen leven met jullie, wat een prachtig verslag! En met de doorgestuurde foto's van Nora kunnen we Rome en jullie ook in actie zien, alsof we er bij zijn. Google-earth staat de hele dag aan op Rome, hoop jullie zo te zien bij de st. Pieter.
    Heel veel dank voor het schitterende verslag,
    Voor jullie allemaal Heel veel plezier vandaag en speciaal voor Riemke en Jenta dikke zoenen van papa Henk

• 03 Mei 2015 - 07:04

Natascha, Igor En Nikita Meijer:

Hallo allemaal,

Wat fijn om te horen dat alles zo goed gaat! We leven heel erg met jullie mee. Het is bijna onwerkelijk wat jullie allemaal meemaken. We zijn enorm trots op jullie en op Demyan natuurlijk in het bijzonder! We missen hem heel erg maar weten dat hij de tijd van zijn leven heeft!

We kijken erg uit naar het volgende verslag!!

groetjes en een dikke knuffel voor Demyan,
    Igor, Natascha en Nikita

• 03 Mei 2015 - 09:07

Gerard Rutte:

Mooie verhalen. Ontzettend leuk dit. Groeten aan iedereen en een dikke knuffel voor Levi, Tos en ook Robbert Muller. Al is die er een beetje te groot voor..

• 03 Mei 2015 - 09:28

Densi:

Goede zondag morgen voor idereen !!

Jullie zijn al vroeg in de kerk..de mis is bijna klaar en dan een dag strand. Heel veel plezier. .!!
    Mijn warme groet en dikke knuffel aan Chris

Densi.

• 03 Mei 2015 - 09:57

Manon:

Wat goed om te lezen, dat de heenreis goed gegaan is en dat jullie volop genieten!!
    Op dit moment zijn jullie vast nog in de Sint Pieter en hebben jullie een bijzondere ervaring achter de rug. Om op deze plek gezongen te hebben is natuurlijk een fantastische ervaring!
    Fijne dag vandaag op het strand!
    Ik kijk uit naar het volgende verslag. Groetjes, (juf) Manon.

• 03 Mei 2015 - 10:29

Tineke Idsinga:

Wat een leuk verslag,fijn om het op afstand zo mee te kunnen maken,blijft toch spannend allemaal.
    Speciale dag vandaag optreden in de Sint Pieter bijzondere ervaring,ik denk aan je Camiel,
    Dikke knuffel en groetjes aan iedereen.
    Oma

• 03 Mei 2015 - 13:42

Frenck :

Fijn om te lezen dat alles goed met jullie gaat. Vandaag gezongen in de St Pieter met met die geweldige akoestiek! Hebben jullie daar het Magnificat van Andriessen gezongen?
    Geniet van het tournee en bewaar de verhalen!

groetjes,

Frenck

• 03 Mei 2015 - 15:07

Oma Ria:

Geweldige ervaring voor iedereen. Geniet van het mooie Rome. Al jaren is dit mijn lievelings koor en dat Jasper daar nu deel van uit maakt vind ik heel bijzonder.

Groetjes en een dikke knuffel van Oma Ria

• 03 Mei 2015 - 18:37

Familie Thomas:

Dank voor een prachtige dienst in de St. Pieter! Wat een eer om daar bij te mogen zijn. Super gedaan allemaal. Dikke knuffel voor Lindy:) groetjes, Marjet, Erwin, Thije en douwe

• 03 Mei 2015 - 21:00

Maarten Baljeu En Maudy Zoon:

Wat goed om te lezen! De beelden komen hier ook in grote getale binnen. We zijn heel erg trots en leven met jullie mee. Wat moet dat imposant geweest zijn op het Sint Pietersplein en in de Sint Pieter. We hopen dat jullie een heerlijke middag op het strand hebben gehad. We kijken uit naar het volgende verslag.

Veel plezier de komende dagen en we blijven jullie volgen!

Groetjes van de trotse ouders van Jasper

• 03 Mei 2015 - 22:01

Fedor:

Wat was het vandaag een geweldige uitvoering in de St Pieter - het harde werken beloond en iedereen geroerd!
    Lucas - je was zo vrolijk aan het lachen bij de groepsfoto omdat Felix er was dat er allemaal vreemde mensen uit andere landen foto's van je gingen nemen!
    We zijn heel trots op het hele koor en hopen dat jullie heerlijk verdiend genoten hebben van het strand en er morgen nog beter uitzien.
    Groeten, Felix, Agnies & Fedor (en Sophie op afstand)

• 03 Mei 2015 - 22:05

Jacobien Louwes (grootmoeder Van Geerte):

Wij genieten en leven intens met jullie mee.En we zagen foto's uit de St.Pieter.Indrukwekkend.
    Veel groeten van een trotse Gro.

• 04 Mei 2015 - 07:44

Antoinette Haan:

Lieve allemaal, vanochtend hebben jullie de voorpagina van het Haarlems Dagblad gehaald! In toog op het St.Pietersplein (foto Marisa). Super! Ook nog een uitgebreid artikel (met foto) verderop in de krant, met als kop " Haarlem vult Vaticaan". Succes en plezier weer vandaag! Veel liefs, Antoinette en Arthur (ouders van Rosalie)

• 04 Mei 2015 - 07:57

Yemaya En Yimmiy:

Lieve yorick en het koor,
    We hebben gezien hoe goed jij in de sint pieter zong. Het was prrraaachtigggg! Wij hebben er getekend en gespeeld met Roos en Rosa, de zusjes van Fiene en Blanca. Was het leuk op het strand? Heb je gezwommen in de zee? Of heb je de sint pieter op het strand gebouwd met Demyan en Trevor ofzo? Veel succes met je nieuwe dag! Liefs yemaya en yimmiy xxxxx