Klaar voor de Nijmeegse vierdaagse......... - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu Klaar voor de Nijmeegse vierdaagse......... - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu

Klaar voor de Nijmeegse vierdaagse.........

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koorschool St. Bavo

03 Mei 2009 | Nederland, Haarlem

Vandaag is Michelle jarig. Met een aantal teamleden en kinderen hebben we de jarige al heel vroeg op haar kamer toegezongen.
Daarna ging de gebruikelijke wekronde weer van start. Steeds meer vermoeide oogjes deden de deur open, die we uiteraard vastgelegd hebben....
Na het "uitgebreide" Italiaanse ontbijt ging het koor weer repeteren, terwijl het team in conclaaf ging over het dagprogramma.
Tijdens de repetitie werd de jarige op uitvoerige wijze toegezongen.
Daarna werden de laatste zaken aan de kinderen verteld en pas na een plaspauze mochten ze de bus instappen, mits:
ze bij zich hadden: toog, superplie, muziekmap, zwarte schoenen en sokken, lunchpakket (vegetarisch of gewoon), camera, geld en vestje voor de dames
en toch weten sommige kinderen het te presteren om een aantal zaken te vergeten..... en dan staat het heel leuk om dan sokken onder de toog aan te hebben, in plaats van zwarte schoenen.
De bus.
Wat doen we in de bus ?? Eerst ... tellen: de groep van juf Mineke : compleet ?
1,2,3,4,5,6..... compleet !
De groep van juf Manon: 1,2,3,4,5,6,7... compleet !
De groep van juf Saskia: 1,2,3,4,5,6,7,8,9 .... compleet !
Tutti Annemaria: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10... completi !
De groep van meneer Rust:
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10..... compleet !
Nog even een algemene check: 42.
(1,2,3,4,5,6,7......hahahie)
Wat er in de andere bus gebeurt, dat kunnen wij nog niet vertellen.... Een volgende keer.
Dan begint het busritueel van onze reisleidster Manon: "Buongiorno ragazzi, wisten jullie dat Rome even groot is als de provincie Utrecht ?? Denken jullie bij het uitstappen aan alle spullen. Neem alles mee van boven en onder. Kijk ook even of je mobiel nog in je broekzak zit en vergeet je toog niet uit het bagageruim mee te nemen."
Dit is een dagelijks terugkerend ritueel en toch hebben we al een paar dagen een mobieltje in ons bezit. Ook kunnen wij de gevonden zonnebrillen binnenkort in de verkoop doen op het Sint Pietersplein, misschien is daar de winst uit te behalen.
En dan zijn we nog maar net begonnen met de dag. Kunnen jullie nagaan hoe onze dag verloopt !!

Maar nu eventjes over de wandeling van vandaag:
In 4 groepen vertrokken we vanaf het Colosseum en hebben we de highlights van Rome bezocht. Elke groep heeft het op zijn eigen manier mogen ervaren.
Aangezien wij zoveel door Rome hebben gelopen, in zinderende hitte, zijn wij ervan overtuigd, dat de kinderen in juli klaar zijn voor de vierdaagse in Nijmegen.
Het toeval wilde dat alle groepen bij het Pantheon aankwamen toen er een hoosbui (met onweer) losbarstte.
Heel bijzonder was het om het water door het gat naar beneden te zien komen vallen. Wat ook zo,n groot toeval was, is dat we bijna allemaal in dezelfde Italiaanse ijssalon een overheerlijk ijsje hebben gegeten!
Toen was het tijd om te verzamelen bij de kerk. We werden door een aantal ouders opgewacht en zij hebben van een prachtige mis en concert genoten. Tussen de repetitie en de mis werd iedereen door de leiding op een lekkere punt pizza getrakteerd.

Niet lang daarna zit iedereen in de bus ( na het beroemde telritueel) en dan start de disco... Wat zijn onze kinderen toch flexibel: van liturgisch naar disco. De busreis duurt dit keer maar 29 minuten, volgens Stephan en Philippe. Normaal duurt deze busrit 5 kwartier!
Aangekomen in het hotel kregen we weer een verrassingsdiner: PASTA.... en KIP !
De kinderen waren erg moe, dus erg snel naar bed !!
En de leiding gaat er nu snel achteraan !!!
Geniet nog van jullie rust, want dat is maandag weer gedaan.

Heel veel groetjes vanuit het kantoortje van de nachtportier.

Manon, Saskia, Mineke, Sarah, Annemarie.

• 03 Mei 2009 - 05:35

Fam. Hilders:

Het was weer een mooie mis en een prachtig concert. Naast ons en voor ons zaten andere Nederlandse toeristen die helaas halverwege het concert weg moesten. Ze lieten nog wel even weten erg onder de indruk te zijn van het koor en vroegen waar ze cd's konden kopen... We hebben ze natuurlijk naar de Koorschool verwezen.

• 03 Mei 2009 - 09:23

Fam. Wymenga:

Lieve allemaal,
    Wat een organisatie allemaal! Dat geeft het thuisfront een goed gevoel:de kinderen zijn in goede handen en we hebben het idee dat de sfeer fantastisch is!
    Toch zijn we ook blij Jouke morgen weer te zien.
    We wensen jullie een goede reis terug.

• 03 Mei 2009 - 09:33

Cees Stet:

En nu vandaag nog in te studeren en morgen in de vertrekhal zingen:
    Arrivederci Roma door Mario Lanza uit Seven Hills of Rome. Een film uit de jaren 50.
    Ik zal blij zijn als jullie terug zijn want ik ben helemaal uit mijn ritme!!!!!
    Groeten aan allen, speciaal aan het MK.
    Cees

• 03 Mei 2009 - 15:33

Brigit Kooijman :

Bedankt dat jullie ons zo goed op de hoogte houden, echt geweldig leuk om op deze manier te kunnen meeleven. Nog een fijne laatste dag en behouden terugreis gewenst!

• 03 Mei 2009 - 20:01

Birthe Leemeijer:

Vanavond was er op radio 1 een uitzending van Kruispunt waar ik het laatste deel van heb gehoord. De heer Punt werd geinterviewd en ik hoorde een stukje van jullie optreden.
    Vanavond nog op de radio, morgen weer in het echt! Goede thuisreis,
    Birthe