vakantie!!! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu vakantie!!! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu

vakantie!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koorschool St. Bavo

01 Mei 2009 | Nederland, Haarlem

Lieve allemaal

Het is hartverwarmend om jullie reacties te lezen op de site.

Vandaag konden we tot 8 uur uitslapen! Na een heerlijk Italiaans ontbijt heeft het koor eerst gerepeteerd. Om 10.15 zijn we vertrokken richting strand. We gingen naar het historische Ostia, de oude haven van Rome. Een klein gedeelte van de groep (een aantal mannen en senioren) zijn naar centrum Rome gegaan. Op een privéstrand hebben we een paar uur lang vakantie gevierd! De zon scheen volop, het zand was warm, de ijsjes waren verkoelend. Het water was nog te koud voor de leiding maar veel kinderen hebben een duik genomen.Om 14.00 uur ging de kapsalon open en hebben de juffen alle lange haren ingevlochten voor het bijzondere optreden dat nog komen zou.

Het schoolkoor en de Bavocantorij hebben een prachtig concert gegeven in het Domus Sancta Martha. Het Domus Sancta Martha bestaat uit twee gebouwen. Het eerste gebouw is waar de medewerkers van de Paus wonen, het andere gebouw is een hotel waar de gasten van de Paus verblijven. Dit is een plaats waar je als 'gewone mensen' niet zomaar kunt komen. Het concert was een geschenk van Monseigneur Punt aan een aantal mensen waaronder meerdere kardinalen, bisschoppen en andere genodigden. Jullie mogen trots zijn op jullie kinderen. Wat hebben ze het goed gedaan! Iedereen was onder de indruk van de sfeer in de kapel. Als dank hebben alle koorleden een speciale munt cadeau gekregen.

Na het optreden zijn we als een speer weer terug gegaan naar de bus en terug gereden naar het hotel waar het diner op ons wachtte.
Als toetje hebben we een spel gespeeld waarvan de ontknoping nog lang niet in zicht is. Want wie weet aan wie Ranonkeltje de hand gaat geven?

Iedereen ligt op één oor,
Ik geloof... dat ik niets meer hoor!

Tot morgen,

Groetjes, Mineke en Saskia

• 02 Mei 2009 - 06:59

Marloes Stoute:

Heerlijk, alweer zo'n fantastisch verslag vanuit het zonnige Rome.
    Wat zijn jullie toch een "boffers" dat jullie dit allemaal mogen meemaken.Gelukkig hebben wij hier ook lekker weer, dus daar hoef ik niet jaloers op te zijn, maar voor de rest.......
    Nou, nog heel veel plezier en laat ons nog maar lekker meegenieten van al jullie ervaringen!!!
    Groetjes, Marloes

• 02 Mei 2009 - 16:59

Marita Van Velzen:

Hoi allemaal,
    Wij zijn net terug van 3 dagen Mechelen. Via SMS-jes met de kinderen hebben we het één en ander kunnen volgen. Thuis gekomen hebben we meteen ingelogd om de zoals we nu ervaren ontzettend leuke verhalen op deze site te lezen. Geniet allemaal nog een paar dagen. Dit zijn ervaringen die je je leven lang bij zullen blijven. Tot maandag!

• 02 Mei 2009 - 17:53

Ingrid & Hans:

Beste Rome Helden en Heldinnen,

Vandaag dus echt de oudheid ingedoken,Het forum, waar Caesar zijn triomfen vierde, maar ook de Trevi fontein, waar een van 's werelds meest beroemde filmscène is geschoeten (hebben Hans Hartog en Annemarie van Zoest die scene nog nagespeeld?)Leuk om alles zo snel te kunnen lezen, leuk ook om de foto's van de verschillende ouders te kunnen zien.
    Het begint al aardig op te schieten: morgen behoorlijk wat zingen en dan is het alweer maandag...

Maar dat is ook weer leuk want dan zie we elkaar weer !!

Nog heel veel plezier de komende twee dagen en dikke kussen vanuit Haarlem!

• 02 Mei 2009 - 18:48

Kirsten Bonsink:

Wat leuk om zo met jullie mee te leven. We zitten hier al weer te wachten op een nieuw verslag. Het colosseum was zeker indrukwekkend. Veel plezier nog! Tot maandag.

• 02 Mei 2009 - 19:39

Saskia En Jan-willem:

Wat ongelooflijk fijn om op deze manier Billie en Fannie en alle anderen natuurlijk te kunnen volgen!
    Zo genieten we mee,fijn!
    Geniet en tot maandag
    dikke kussen

• 02 Mei 2009 - 20:32

Mimi Van Splunter:

Wat ontzettend leuk dat we alles zo goed kunnen volgen vanuit Haarlem! Je kunt zien en lezen dat het heel erg bijzonder is. Voor morgen en de terugreis : nog veel plezier en goeie reis!!!
    Groeten Mimi