Volop genieten........ - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu Volop genieten........ - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Koorschool St. Bavo Haarlem - WaarBenJij.nu

Volop genieten........

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koorschool St. Bavo

30 April 2009 | Nederland, Haarlem

Lieve thuisblijvers,

wat leuk dat jullie allemaal zo fijn reageren op onze reisverhalen! We mogen ons verhaal vanavond in het kantoortje van het hotel schrijven, dat is ook de reden dat wij geen foto,s kunnen plaatsen. Wanneer we dat wel kunnen zien jullie ze zo snel mogelijk verschijnen, we maken ze namelijk volop!!!

Nu naar vandaag (Koninginnedag!!)
Na een heerlijke nachtrust (zonder Kroaten) konden we een beetje uitslapen tot 7 uur! Na een ontbijtje zijn we de bus ingestapt op weg naar downtown Rome. Daar is de hele ploeg in 2en verdeeld. De ouderen zijn naar Scavi gegaan,
De jongere kinderen zijn naar de tuinen van het Vaticaan geweest. Wat een rust ten midden van deze metropool. Prachtige paden, bijzondere bomen met luid zingende vogeltjes. Een privevliegveld voor de Paus. Het is bijzonder om door Vaticaanstad te lopen. We voelden ons erg vereerd dat we dit mochten doen! Iedereen heeft erg genoten van deze wandeling.
Rond de klok van half 1 was het tijd om weer terug te keren naar de drukte op het Sint Pietersplein. We hebben daar onze lunch genuttigd en nog even een spontaan openluchtconcert gegeven. Dit leverde ons toch al gauw E8,- op! Daarvan konden we toch nog 4 Italiaanse ijsjes kopen.
Ook hebben we een aantal ouders op het plein ontmoet.

Het lang verwachte moment brak aan: Eindelijk mochten we gaan shoppen! De juffen en de kinderen waren opgetogen. Helaas konden de juffen niets vinden, de kinderen des te meer!!! (dus ouders, jullie worden verwend thuis!)
Natuurlijk hebben we genoten van heerlijke ijsjes en van de zon. Om 3 uur hebben alle groepjes elkaar weer opgezocht en zijn we via een wandeling langs de Tiber naar de bus gelopen om de togen op te halen. Vandaar uit verder naar Trastevere om de mis op te luisteren en aansluitend een concert te geven.
In deze prachtige kerk hebben heel veel mensen kunnen genieten van de muziek die vanuit het koor kwam.
Wel was te merken dat de vermoeidheid bij een aantal kinderen wat toegeslagen was.
Na het concert zijn we terug gereden naar het hotel en zijn we gelijk aan tafel gegaan voor het diner. Dit bestond uit pasta, sla, doperwtjes, een stukje vlees en een overheerlijk stukje taart.

De kinderen zijn (terwijl wij dit schrijven) richting bed en hopelijk zullen allemaal heerlijk slapen.

Tot morgen!

Heel veel groetjes
Annemarie en Saskia

• 30 April 2009 - 21:18

Winnie Van Koldam:

Met een toevoeging van jullie fans in Rome...
    Inderdaad, het was prachtig! Mooi pleintje, een geweldig mooie kerk, Basilica Santa Maria Trastevere, met een mis in een mix van Italiaans, Latijn en Nederlands. Volop geleerd over Willebrord ook.
    Nog een leuk detail over gisteren trouwens, daar op het St. Pietersplein... toen jullie klaar waren met zingen stond de microfoon nog even open en hoorden wij, en met ons duizenden toeschouwers luid en duidelijk: "juf... ik moet zo nodig naar de wc..." en dat waren niet de worden van de paus, :-)!
    A domani! Slaap lekker allemaal, wel nodig, want die open monden waren niet alleen om goed te articuleren.. gaap! Weltrustu!

Winnie, Leo en Mirja

• 30 April 2009 - 22:02

Peter Koppejan:

het klinkt allemaal super goed daar in Rome,
    leuk om jullie verhalen te lezen en de verschillende foto's te bekijken,

groet uit het verre Haarlem

• 01 Mei 2009 - 07:20

Trudy Stekelenburg:

wat fijn om de verhalen te lezen en bedankt voor diegenen die de foto.s op het web zetten. Zo ben je er toch een beetje bij! Wij zijn trots op onze kinderen en het hele koor.Wij hopen dat jullie er enorm van genieten!
    groet trudy en pieter

• 01 Mei 2009 - 07:27

Winnie Van Koldam:

Lieve thuisblijvers,
    Nog even een kort bericht om jullie te laten weten dat het afschuwelijke nieuws over koninginnedag ons ook bereikt heeft. Wat een drama...! Bizar ook om zo op afstand te horen.. Gisteren werd er in de mis bij stil gestaan en op onze hotelkamer zagen wij de eerste (BBC-)beelden van een geemotioneerde koningin. Juist het open feest waar wij zo trots op zijn in NL, kan dat dan ook al niet meer? Misschien heeft iemand van jullie bekenden onder de slachtoffers? Sterkte ook in dat geval!
    Hier is het nu vrijdagochtend 1 mei. Bankholiday. Prachtig weer in Rome en het koor treedt vandaag besloten op, rustdag voor de fanclub dus.
    Ciao, fijne dag en groetjes, Winnie

• 01 Mei 2009 - 08:51

Véronique Kruyt:

Wat een genot om jullie reisverslagen te lezen en de geplaatste foto's te bekijken. Leuk dat jullie er zo van genieten!

• 01 Mei 2009 - 09:18

Drs Dré:

Hey allemaal!
    Wat een geweldige foto's! Zo kom je nog ergens... owwww...

Nu maar hopen dat de juffen toch nog ergens een gaatje vinden om kadootjes voor het thuisfront mee te nemen.

Tot het volgende bericht!

• 01 Mei 2009 - 11:54

Segher Ter Braak:

Hallo allemaal,

Hebben jullie het nu leuk? Hebben jullie ook gezwommen of was het daar te koud voor?
    in Apeldoorn is er een auto en die wou volgens mij de bus van de koningin aanrijden en dat lukte niet en toen is de auto tegen een beeld aangereden en er zijn 5 doden en 5 zwaar gewonden en 13
    gewonden:-(
    en hoe was het bij de sintpieter ik hoop dat het mooi weer was ik hoop dat er niemand ziek is wens hem/haar beterschap en zijn jullie niet moe na al die zware dage hebben jullie ook lekker gegeten in Italie???

Groetjes Segher en de rest van de familie

• 01 Mei 2009 - 12:29

Elly Witte:

leuk om mee te beleven!
    Mijn dochter en kleinzoon zijn daar nu ook en gaan zondag naar de mis in de friezenkerk.
    Dan hoor ik s'avonds hun live-verslag...

• 01 Mei 2009 - 13:58

Saskia Van Der Wel:

Lieve allen!
    Wat ongelooflijk om zo modern op de hoogte te worden gehouden van jullie wel en wee! Ik heb (toch) met rode koontjes woensdag naar jullie op het St. Pietersplein gekeken! Ik hoop dat alle missen en concerten goed gaan en dat er geen afvallers zijn vanwege vermoeidheidsverschijnselen!
    Koninginnedag begon hier ongelooflijk heerlijk met prachtig weer en superstemming en eindigde in een drama. Onze nationale onschuld is ons voorgoed afgenomen. Ik hoop dat jullie desondanks verder geweldig geniet en alle Romeinse indrukken in jullie opzuigt! Heel veel liefs en groeten van Saskia